Verkiezingen 2019

Provinciale Staten

Waterschapsverkiezingen

Op 20 maart 2019 zijn er weer verkiezingen in Nederland. Ditmaal mogen we niet eenmaal, maar tweemaal een stem uitbrengen. Zowel voor de Provinciale Staten van de provincie Noord-Holland als voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier.

Om u een beetje op weg te helpen zullen we u helpen om de informatie te vinden die belangrijk is om te weten waar de ChristenUnie staat.

Provinciale staten van Noord-Holland

In de provincie doen wij mee met als lijsttrekker Michel Klein. Hij is de afgelopen 4 jaar al ons statenlid geweest en wil dit mooie en belangrijke werk graag doorzetten. Samen met hem staan er 50 mensen op de kandidatenlijst verdeeld over verschillende plaatsen in Noord-Holland. Uit Zaanstad zien wij drie bekende gezichten. Te weten:

#14 Mieke van der Beek
#28 Christa Neefjes
#34 Rita Visscher

Voor de complete kandidatenlijst verwijzen wij u graag door naar de website van de ChristenUnie Noord-Holland.

Het programma kan u vinden door hier te klikken.

Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier

Vier jaar terug deden we als ChristenUnie-SGP mee aan de verkiezingen voor dit waterschap. Helaas hebben wij toen net geen zetel weten te behalen in deze verkiezingen. In 2019 doen we opnieuw mee, met een Zaanse lijsttrekker, Otto Ferf Jentink. Wij zijn trots als ChristenUnie Zaanstad om Otto te mogen afvaardigen als lijsttrekker.

Om meer te weten te komen over de waterschappen kan u meer lezen in het programma van de ChristenUnie

Otto Ferf Jentink stelt zich voor

Water heeft me altijd al getrokken. Water is uiterst belangrijk voor ons leven en zeker ook in een regio die deels onder zeeniveau ligt. Goed waterbeheer in de hele watercyclus is essentieel. Na bijna 18 jaar bij Rijkswaterstaat te hebben gewerkt, ben ik in 1997 overgegaan naar de watersysteem-afdeling bij Waternet, werkzaam voor het Waterschap Amstel Gooi en Vecht. Waternet voert alle voorbereidende en operationele taken uit voor het waterschap.

Jarenlang ben ik verantwoordelijk geweest voor beheer en onderhoud. In die rol heb ik regelmatig te maken gehad met het bestuur van zowel de gemeente Amsterdam als met het bestuur van het hoogheemraadschap. De laatste jaren adviseer ik buitenlandse waterorganisaties in diverse landen, waar tal van verschillende bestuurlijke zaken spelen in steeds verschillende omstandigheden.

Met mijn brede ervaring op het gebied van de watercyclus, zal ik graag mijn kennis inzetten in het bestuur van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. In het dagelijks leven ben als regiodirecteur voor Zuidelijk Afrika en Midden-Oosten werkzaam bij (Wereld) Waternet, de watercyclus-organisatie voor Amsterdam en omstreken.

Bruggen bouwen
Als civieltechnicus heb ik altijd bruggen willen bouwen. In figuurlijke zin is dat wat ik doe door mijn waterkennis en ervaring te verbinden met collega’s van publieke waterorganisaties in andere landen. Mijn geloof in de God van de bijbel motiveert extra om mensen, zonder zulke goede wateromstandigheden als we in Nederland hebben, te adviseren. Goed en genoeg, drinkwater, inzameling van afvalwater, de afvalwaterzuivering en bescherming tegen overstromingen laat vaak veel te wensen over.

Otto Ferf Jentink

lijsttrekker Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier